Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO JEST REALIZOWANA OD 8.00-13.00
- 6.00-8.30-Schodzenie się dzieci, kontakty okolicznościowe zaplanowane i wynikające z potrzeb dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, inspirowane przez nauczyciela, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym i wspomagającym- praca indywidualna. Zabawy konstrukcyjne.Zabawy integracyjne i dydaktyczne. Zabawy ze śpiewem.Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, prace porządkowe i hodowlane. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
- 8.30-9.00-Śniadanie.
- 9.00-10.00-Zajęcia edukacyjne pod kierunkiem nauczyciela wynikające z planowanej tematyki.( w grupach młodszych po zajęciach edukacyjnych zabawy dowolne, ruchowe, prace porządkowe).
- 10.00-11.00-Spacery i zabawy na powietrzu, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. prace porządkowe i ogrodnicze.Gry i zabawy ruchowe.
- 11.00-11.45-Zabawy i ćwiczenia utrwalające, dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, prace nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, stymulującym.
- 11.45-12.00-Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne.
- 12.00-12.30-Obiad ( I i II danie )
- 12.30-14.00-Zabawy i ćwiczenia relaksacyjno-odprężające.Słuchanie i oglądanie utworów literackich, bajek.Zajęcia dodatkowe. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności i z dziećmi zdolnymi, Gry i zabawy stolikowe. Działalność artystyczno-techniczna według pomysłów dzieci. aktywność twórcza o charakterze plastycznym, teatralnym, muzycznym, ruchowym. Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
- 14.00-14.30-Podwieczorek.
- 14.30-17.00-Gry i zabawy dydaktyczne. Gry planszowe. Zabawy w kącikach zainteresowań w zespołach lub indywidualnie służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne. Podsumowanie dnia. Czynności porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.