Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Promyczki uczą się

Tematyka miesięczna – PAŹDZIERNIK

  1. Zwierzęta jesienią
  2. Pogoda w kratkę
  3. Zdrowie na talerzu
  4. Bajkostwory i potwory

Cele ogólne:

* zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody;

* kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk , zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy

* utrwalanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy;

* kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości

6- LATKI

  • wprowadzenie litery a, A,m, M, t T, e, E rozwijanie słuchu fonemowego,
  • wprowadzenie liczby 1, 2, 3, 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym

Promyczki poznają piosenki:

Jesienny spacer
sł. Agnieszka Filipkowska,
muz. Aleksandra Chmielewska

Ref. Jak dobrze spacerować
po parku, czy po lesie.
Gdy liście kolorowe
nam mówią, że już jesień.

Aparat mam gotowy,
by zacząć w każdej chwili
fotograficzne łowy
 i spacer nam umilić

Słyszysz? Dzięcioł w drzewo puka.
W dali pohukuje sowa.
 Rudy lis jedzenia szuka
i w zaroślach już się chowa.

Ref. Jak dobrze spacerować..

Gdy przez las idziemy w ciszy,
to i wilk zawyje może.
Szary zając go usłyszy,
szybko schowa się w swej norze.

Ref. Jak dobrze spacerować...

Popatrz tam, wiewiórka ruda
macha nam puszystą kitą.
Do swej dziupli znosi cuda!
Ma spiżarnię znakomitą.

Ref. Jak dobrze spacerować...

Jeż kolczasty w gęstej trawie
tupta wolno do kryjówki.
I choć go nie widać prawie,
uciekają przed nim mrówki.

 

Witaminki, witaminki
sł. Andrzej Grabowski, muz. Krzysztof Marzec

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

 Ref.: Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Ref.: Witaminki, witaminki… Mniam! Mniam!

 

Promyczki poznają też wiersze:

 

Wiewiórki
Bronisława Ostrowska

Wiewiórki młode dwie
Na sośnie się spotkały:
„Jak pani spędza dnie?
Co robi przez dzień cały?”

„Ja skaczę cały dzień,
Ciesząc się ciepłym słonkiem,
Lub śpię zaszyta w cień
Nakrywszy się ogonkiem”.

„A, proszę pani, ja
Gromadzę wciąż zapasy
Na czas, gdy zima zła
Pokryje śniegiem lasy”.

 

Na straganie
Jan Brzechwa

 

Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:

„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”

„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”

Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”

Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”

„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.

Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:

„Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”

Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,

Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”

„A to feler” –
Westchnął seler.

Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”

„Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.

„Widzieliście, jaka krewka!” –
Zaperzyła się marchewka.

„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”

A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,

Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”

„A to feler” –
Westchnął seler.