Język angielski
Informacje dla grupy I "Smyki"
25.06
Wprowadzenie słowa "summer" - lato. Słuchanie piosenki "Summer song" https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI
23.06
Utrwalenie słowa "sea". Słuchanie piosenki "Under the sea" https://www.youtube.com/watch?v=kzqHmSgskmQ
Reagowanie ruchem, klaskaniem na słowo 'sea" pojawiające się w piosence
18.06
Słuchanie piosenki "Let's go to the beach". Zapoznanie z nazwami zwierząt morskich (starfish, lobster, fish) https://www.youtube.com/watch?v=EcBhiDqyibo
16.06
Utrwalenie nazw kolorów z piosenkami "The rainbow colours song" i What's your favourite colour"? Wprowadzenie słowa "rainbow" https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
12.06
Utrwalenie poznanych nazw pojazdów poprzez powtórzenie poznanych piosenek i rymowanek
https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi04
https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM
https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs
09.06
Słuchanie piosenki "The vehicles song". Utrwalenie nazw pojazdów. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs
04.06
Utrwalenie nazw pojazdów z piosenką "Counting transportation song" https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM. Liczenie w zakresie 5, reagowanie na polecenia "clap", "sing"
02.06
Słuchanie piosenki "Let's be planes". Wprowadzenie nazw pojazdów https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi04
28.05
Utrwalenie słownictwa z całego miesiąca poprzez słuchanie i śpiew poznanych piosenek
26.05
Słuchanie piosenek zawierających nazwy ubrań, utrwalenie nazw kolorów
Baby clothes https://www.youtube.com/watch?v=p-RzhYnukSI
What colour am I wearing? https://www.youtube.com/watch?v=TCYVm0aS-Ks
21.05
Przypomnienie piosenki "Finger family song". https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c Utrwalenie nazw członków rodziny w piosence "Our family" https://www.youtube.com/watch?v=Kjl5sPWcD-o
19.05
Wprowadzenie nazw członków najbliższej rodziny (father, mummy, brother, sister, baby). Słuchanie i śpiew fragmentów piosenki "Finger family song" https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c
14.05
Powtórzenie nazw zabawek z piosenką „Toys For Kids” https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
Wprowadzenie zwrotu „Tidy up”, słuchanie piosenki „Tidy Up Song” https://www.youtube.com/watch?v=Or8iYWRg2w8
12.05
"Toys For Kids" - utrwalenie nazw zabawek i kolorów
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
07.05
Utrwalenie nazw zwierząt wiejskich https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc
Powtarzanie nazw zwierząt i naśladowanie ich odgłosów w piosence "Animal Sound Train" https://www.youtube.com/watch?v=zgJle_VO7Gk
05.05
Wprowadzenie nazw zwierząt wiejskich na podstawie "Learn Farm Animals For Kids/Video Flashcards" https://www.youtube.com/watch?v=T37bGn0N8x4
Zabawa muzyczno - ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=T37bGn0N8x4
30.04
Zabawa muzyczno-ruchowa z piosenką "Walking, Walking, Hop, Hop, Hop" https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk
Zapoznanie ze słowami związanymi z aktywnością ruchową (hop, skip, tip-toe, walk)
28.04
Zabawa z piosenką "Hello song" - utrwalenie zwrotu "I'm happy", I'm hungry". nauka zwrotów "I'm angry", "I'm sleepy"
https://www.youtube.com/watch?v=AdZk314eVJQ
23.04
"How are you today"? - piosenka utrwalająca zwrot "How are you toaday"? Wprowadzenie zwrotów "I am happy", "I am sad", "I am hungry"
https://www.youtube.com/watch?v=SrHBHfkJEbc
21.04.
Utrwalenie pytania o imię i odpowiedzi na nie. Zapoznanie z zwrotem "Nice to meet you"
https://www.youtube.com/watch?v=yqlbn_nI2w8
16.04.
Utrwalenie i nauka nazw kolorów https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY
Informacje dla grupy VI "Promyczki"
29.06
Uzupełnianie zadań w kartach pracy (rozdział 7)
Rozdział 7 "Jedziemy w podróż"
24.06
Lekcja 8
Przypomnienie nazw dni tygodnia. Utrwalenie nazw pojazdów. Autoewaluacja po zakończeniu rozdziału
22.06
Lekcja 7
Utrwalenie piosenki "At the crossing" oraz nazw uczuć i emocji. Dopasowywanie pojazdów do ich cieni. Odgadywanie nazw pojazdów ukrytych na obrazkach
17.06
Lekcja 6
Utrwalenie rymowanki "Wheels, wheels on the road". Odgadywanie nazw pojazdów na podstawie nagrania i obrazka. Odnalezienie różnic między nagraniem a obrazkiem. Kolorowanie fragmentów obrazka według instrukcji słownej.
15.06
Lekcja 5
Utrwalenie piosenki "At the crossing" oraz rymowanki "Wheels, wheels on the road". Zaznaczanie właściwego pojazdu na podstawie jego opisu. Znajdowanie różnic między obrazkami.
10.06
Lekcja 4
Ćwiczenie utrwalające znajomość historyjki obrazkowej
Wprowadzenie słów "small', "big", "fast", "slow"
Słuchanie rymowanki
Dopasowanie właściwych kół do pojazdów
08.06
Lekcja 3
Śpiew piosenki "At the crossing". Kontynuowanie rozpoczętego rytmu (obrazki z pojazdami). Słuchanie i oglądanie historyjki obrazkowej. Ćwiczenie sprawdzające zrozumienie treści historyjki - dopasowywanie dzieci do pojazdów, którymi wróciły do domu.
03.06
Lekcja 2
Utrwalenie nazw środków transportu w zabawach interaktywnych (odgadywanie nazw przedmiotów, które zniknęły, zgadywanie na podstawie opisu o jakim przedmiocie jest mowa, próba śpiewu piosenki "At the crossing"
01.06
Lekcja 1
Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/
Wprowadzenie nazw środków transportu (bike, motorbike, car, boat, train, bus). Ćwiczenia utrwalające słownictwo. Słuchanie piosenki "At the crossing"
27.05
Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/
"Jestem szczęśliwy" - lekcja 7 i 8
Zadania utrwalające słownictwo z rozdziału 5 (słuchanie nagrań, dopasowywanie ich do obrazków, odgadywanie nazw uczuć, układanie w kolejności obrazków historyjki, utrwalenie piosenek, autoewaluacja)
25.05
Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/
"Jestem szczęśliwy - lekcja 5 i 6"
Ćwiczenia utrwalające słownictwo z lekcji 1-4 (łączenie właściwych słów, odszukiwanie różnic na obrazkach, słuchanie piosenki, praca z historyjką obrazkową)
20.05
Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/
"Jestem szczęśliwy" - Lekcja 3 i 4
Ćwiczenia utrwalające słownictwo z lekcji 1 i 2
Słuchanie i oglądanie historyjki obrazkowej "Picture story"
Wprowadzenie nowego słownictwa - nazwy czynności laugh, cry, jump, shake, hide, sing, play, run
18.05
Praca z serwisem www.englishplaybox.pl (lekcje cyfrowe)
Rozdział 5 "Jestem szczęśliwy"
Lekcja 1 i 2
Wprowadzenie nazw uczuć i emocji (happy, sad, angry, calm, frightened, surprised, worried)
Zabawy słuchowe utrwalające poznane słownictwo
Słuchanie piosenki "How are you feeling today"?
Przypomnienie nazw dni tygodnia
13.05
Utrwalenie nazw ubrań z piosenką "Put On Your Shoes" (shoes, scarf, kacket, hat) https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
Wprowadzenie zwrotów Hurry up", Put on...
11.05
Utrwalenie zwrotów Yes, I can, No, I can't w historyjce "What can you do"? "Can I...?
https://www.youtube.com/watch?v=tScUb08F7os
06.05
Nauka zwrotów Yes, I can, No, I can't na podstawie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo
04.05
Nauka zwrotów grzecznościowych z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=dLsjQLdp8WM
29.04
Nauka nazw części twarzy - interaktywne karty obrazkowe
https://www.youtube.com/watch?v=2Hmq74bQP6s
22.04
Praca z piosenką "How to recycle?" Nauka nazw odpadów paper, plastic, glass, food
https://www.youtube.com/watch?v=Q53kNmxTgPw
20.04
"Days of the week song" - słuchanie piosenki, powtarzanie nazw dni tygodnia
15.04
Nauka nazw zwierząt wiejskich https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc
Słuchanie piosenki "Old Mc Donald had a farm" https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg
25.03-14.04
Na nadchodący czas proponuję słuchanie z dziećmi anglojęzycznych kanałów i stron z piosenkami. Jest ich wiele, możecie Państwo sami wyszukać takie, które spodobają się dzieciom. Ja proponuję
https://supersimple.com/super-simple-songs/
Jest tam wiele prostych piosenek, które można również znaleźć na YouTube. Niektóre z nich dzieci znają z domu lub z naszych zajęć w przedszkolu, a nauka języka obcego przez piosenki w wieku przedszkolnym to jedno z najlepszych rozwiązań.
Zachęcam do poszukiwania anglojęzycznych stron i kanałów, ponieważ słuchamy tam native-speakerów – rodzimych użytkowników języka, co jest bardzo ważne w kształtowaniu właściwej wymowy i akcentu u dzieci, których słuch jest bardzo chłonny i wrażliwy na wszelkie niuanse i zniekształcenia.
Życzę miłej zabawy, bo w wieku przedszkolnym nauka języka obcego to po prostu zabawa.
Możecie Państwo na bieżąco utrwalać z dziećmi słownictwo z piosenek oraz inne (np. związane tematycznie z innymi zajęciami realizowanymi z podstawie programowej), korzystając ze słownika internetowego
Małgorzata Smakowska