Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski

Informacje dla grupy I "Smyki"


25.06

Wprowadzenie słowa "summer" - lato. Słuchanie piosenki "Summer song" https://www.youtube.com/watch?v=mVhh0oATqBI

23.06

Utrwalenie słowa "sea". Słuchanie piosenki "Under the sea" https://www.youtube.com/watch?v=kzqHmSgskmQ

Reagowanie ruchem, klaskaniem na słowo 'sea" pojawiające się w piosence

18.06

Słuchanie piosenki "Let's go to the beach". Zapoznanie z nazwami zwierząt morskich (starfish, lobster, fishhttps://www.youtube.com/watch?v=EcBhiDqyibo

16.06

Utrwalenie nazw kolorów z piosenkami "The rainbow colours song" i What's your favourite colour"? Wprowadzenie słowa "rainbow" https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc

https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY

12.06

Utrwalenie poznanych nazw pojazdów poprzez powtórzenie poznanych piosenek i  rymowanek 

https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi04

https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM

https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs

09.06

Słuchanie piosenki "The vehicles song". Utrwalenie nazw pojazdów. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy https://www.youtube.com/watch?v=NYMzlJZjXFs

04.06

Utrwalenie nazw pojazdów z piosenką "Counting transportation song" https://www.youtube.com/watch?v=FVYYCWLq0pM. Liczenie w zakresie 5, reagowanie na polecenia "clap", "sing"

02.06

Słuchanie piosenki "Let's be planes". Wprowadzenie nazw pojazdów https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi04

28.05

Utrwalenie słownictwa z całego miesiąca poprzez słuchanie i śpiew poznanych piosenek

26.05

Słuchanie piosenek zawierających nazwy ubrań, utrwalenie nazw kolorów

Baby clothes https://www.youtube.com/watch?v=p-RzhYnukSI

What colour am I wearing? https://www.youtube.com/watch?v=TCYVm0aS-Ks

21.05

Przypomnienie piosenki "Finger family song". https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c Utrwalenie nazw członków rodziny w piosence "Our family" https://www.youtube.com/watch?v=Kjl5sPWcD-o

19.05

Wprowadzenie nazw członków najbliższej rodziny (father, mummy, brother, sister, baby). Słuchanie i śpiew fragmentów piosenki "Finger family song" https://www.youtube.com/watch?v=BSUjPAT4v2c

14.05

Powtórzenie nazw zabawek z piosenką „Toys For Kids” https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
Wprowadzenie zwrotu „Tidy up”, słuchanie piosenki „Tidy Up Song” https://www.youtube.com/watch?v=Or8iYWRg2w8

12.05

"Toys For Kids" - utrwalenie nazw zabawek i kolorów

https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU

07.05

Utrwalenie nazw zwierząt wiejskich https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

Powtarzanie nazw zwierząt i naśladowanie ich odgłosów w piosence "Animal Sound Train" https://www.youtube.com/watch?v=zgJle_VO7Gk

05.05

Wprowadzenie nazw zwierząt wiejskich na podstawie "Learn Farm Animals For Kids/Video Flashcards" https://www.youtube.com/watch?v=T37bGn0N8x4

Zabawa muzyczno - ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=T37bGn0N8x4

30.04

Zabawa muzyczno-ruchowa z piosenką "Walking, Walking, Hop, Hop, Hop" https://www.youtube.com/watch?v=r6cJB7k6eEk

Zapoznanie ze słowami związanymi z aktywnością ruchową (hop, skip, tip-toe, walk)

28.04

Zabawa z piosenką "Hello song" - utrwalenie zwrotu "I'm happy", I'm hungry". nauka zwrotów "I'm angry", "I'm sleepy" 

https://www.youtube.com/watch?v=AdZk314eVJQ

23.04

"How are you today"? - piosenka utrwalająca zwrot "How are you toaday"? Wprowadzenie zwrotów "I am happy", "I am sad", "I am hungry"

https://www.youtube.com/watch?v=SrHBHfkJEbc

21.04.

Utrwalenie pytania o imię i odpowiedzi na nie. Zapoznanie z zwrotem "Nice to meet you" 

https://www.youtube.com/watch?v=yqlbn_nI2w8

16.04.

Utrwalenie i nauka nazw kolorów https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY


Informacje dla grupy VI "Promyczki"

29.06

Uzupełnianie zadań w kartach pracy (rozdział 7)

Rozdział 7 "Jedziemy w podróż"

24.06

Lekcja 8

Przypomnienie nazw dni tygodnia. Utrwalenie nazw pojazdów. Autoewaluacja po zakończeniu rozdziału

22.06

Lekcja 7

Utrwalenie piosenki "At the crossing" oraz nazw uczuć i emocji. Dopasowywanie pojazdów do ich cieni. Odgadywanie nazw pojazdów ukrytych na obrazkach

17.06

Lekcja 6

Utrwalenie rymowanki "Wheels, wheels on the road". Odgadywanie nazw pojazdów na podstawie nagrania i obrazka. Odnalezienie różnic między nagraniem a obrazkiem. Kolorowanie fragmentów obrazka według instrukcji słownej.

15.06

Lekcja 5

Utrwalenie piosenki "At the crossing" oraz rymowanki "Wheels, wheels on the road". Zaznaczanie właściwego pojazdu na podstawie jego opisu. Znajdowanie różnic między obrazkami.

10.06

Lekcja 4

Ćwiczenie utrwalające znajomość historyjki obrazkowej

Wprowadzenie słów "small', "big", "fast", "slow"

Słuchanie rymowanki

Dopasowanie właściwych kół do pojazdów

08.06

Lekcja 3

http://www.englishplaybox.pl/ 

Śpiew piosenki "At the crossing". Kontynuowanie rozpoczętego rytmu (obrazki z pojazdami). Słuchanie i oglądanie historyjki obrazkowej. Ćwiczenie sprawdzające zrozumienie treści historyjki - dopasowywanie dzieci do pojazdów, którymi wróciły do domu.

03.06

Lekcja 2

http://www.englishplaybox.pl/ 

Utrwalenie nazw środków transportu w zabawach interaktywnych (odgadywanie nazw przedmiotów, które zniknęły, zgadywanie na podstawie opisu o jakim przedmiocie jest mowa, próba śpiewu piosenki "At the crossing"

01.06

Lekcja 1

Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/ 

Wprowadzenie nazw środków transportu (bike, motorbike, car, boat, train, bus). Ćwiczenia utrwalające słownictwo. Słuchanie piosenki "At the crossing"

27.05

Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/

"Jestem szczęśliwy" - lekcja 7 i 8

Zadania utrwalające słownictwo z rozdziału 5 (słuchanie nagrań, dopasowywanie ich do obrazków, odgadywanie nazw uczuć, układanie w kolejności obrazków historyjki, utrwalenie piosenek, autoewaluacja)

25.05

Praca z serwisem  http://www.englishplaybox.pl/

"Jestem szczęśliwy - lekcja 5 i 6"

Ćwiczenia utrwalające słownictwo z lekcji 1-4 (łączenie właściwych słów, odszukiwanie różnic na obrazkach, słuchanie piosenki, praca z historyjką obrazkową)

20.05

Praca z serwisem http://www.englishplaybox.pl/

"Jestem szczęśliwy" - Lekcja 3 i 4

Ćwiczenia utrwalające słownictwo z lekcji 1 i 2

Słuchanie i oglądanie historyjki obrazkowej "Picture story"

Wprowadzenie nowego słownictwa - nazwy czynności  laugh, cry, jump, shake, hide, sing, play, run 

18.05

Praca z serwisem www.englishplaybox.pl (lekcje cyfrowe)

Rozdział 5 "Jestem szczęśliwy"

Lekcja 1 i 2

Wprowadzenie nazw uczuć i emocji (happy, sad, angry, calm, frightened, surprised, worried)

Zabawy słuchowe utrwalające poznane słownictwo

Słuchanie piosenki "How are you feeling today"?

Przypomnienie nazw dni tygodnia

13.05

Utrwalenie nazw ubrań z piosenką "Put On Your Shoes" (shoes, scarf, kacket, hathttps://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

Wprowadzenie zwrotów Hurry up", Put on...

11.05

Utrwalenie zwrotów Yes, I can, No, I can't w historyjce "What can you do"? "Can I...? 

https://www.youtube.com/watch?v=tScUb08F7os

06.05

Nauka zwrotów Yes, I can, No, I can't na podstawie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

04.05

Nauka zwrotów grzecznościowych z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=dLsjQLdp8WM

29.04

Nauka nazw części twarzy  - interaktywne karty obrazkowe 

https://www.youtube.com/watch?v=2Hmq74bQP6s

22.04

Praca z piosenką "How to recycle?" Nauka nazw odpadów paper, plastic, glass, food

https://www.youtube.com/watch?v=Q53kNmxTgPw

20.04

"Days of the week song" - słuchanie piosenki, powtarzanie nazw dni tygodnia

15.04

Nauka nazw zwierząt wiejskich  https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

Słuchanie piosenki "Old Mc Donald had a farm" https://www.youtube.com/watch?v=5oYKonYBujg


25.03-14.04

Na nadchodący czas proponuję słuchanie z dziećmi anglojęzycznych kanałów i stron z piosenkami. Jest ich wiele, możecie Państwo sami wyszukać takie, które spodobają się dzieciom. Ja proponuję

https://supersimple.com/super-simple-songs/

Jest tam wiele prostych piosenek, które można również znaleźć na YouTube. Niektóre z nich dzieci znają z domu lub z naszych zajęć w przedszkolu, a nauka języka obcego przez piosenki w wieku przedszkolnym to jedno z najlepszych rozwiązań.

Zachęcam do poszukiwania anglojęzycznych stron i kanałów, ponieważ słuchamy tam native-speakerów – rodzimych użytkowników języka, co jest bardzo ważne w kształtowaniu właściwej wymowy i akcentu u dzieci, których słuch jest bardzo chłonny i wrażliwy na wszelkie niuanse i zniekształcenia.

Życzę miłej zabawy, bo w wieku przedszkolnym nauka języka obcego to po prostu zabawa.

Możecie Państwo na bieżąco utrwalać z dziećmi słownictwo z piosenek oraz inne (np. związane tematycznie z innymi zajęciami realizowanymi z podstawie programowej), korzystając ze słownika internetowego 

https://www.diki.pl/

                                                                                                                                         Małgorzata Smakowska